La campanya del 4-M empitjora la desconnexió entre el PSOE i la Moncloa

  • Les eleccions madrilenyes evidencien el poder del cercle més pròxim de Sánchez, capitanejat per Iván Redondo, en detriment de les estructures orgàniques i de la federació regional

  • L’equip del president busca el cos a cos amb Ayuso, imposa el seu criteri en les llistes i dissenya una estratègia dirigida als exvotants de Cs que no acaba d’agafar embranzida

Quan es pregunta a importants dirigents del PSOE per la campanya d’ Ángel Gabilondo per a les eleccions madrilenyes del 4 de maig, s’encongeixen d’espatlles i dirigeixen la mirada a la Moncloa. Bàsicament, se’n desentenen. «Pregunta-ho allà», diuen. Gairebé tota l’estratègia socialista en aquests comicis ha sigut dissenyada per dos dels col·laboradors més pròxims a Pedro Sánchez al Govern central: Iván Redondo, el seu cap de gabinet, i Paco Salazar, director adjunt del gabinet. Des de les llistes electorals fins als missatges principals de l’aspirant, passant pel rol del mateix Sánchez, la campanya està dirigida per l’equip del cap de l’executiu.