DIVENDRES, 11 DE DESEMBRE

Rivera desbanca Rajoy com a candidat més polèmic a les xarxes

El debat de dilluns i la patinada sobre la violència de gènere del seu número 3 passen factura al líder de Ciutadans

Sánchez supera Iglesias per un ajustat marge de 2.000 impactes positius durant les últimes hores

Males notícies per als partits emergents en la campanya electoral a les xarxes socials. L'aspirant a la presidència Pedro Sánchez (PSOE) ha superat en les últimes hores Pablo Iglesias en el nombre d'impactes a internet, i Albert Rivera (C's) ha desbancat Mariano Rajoy (PP) en el gens positiu rànquing del candidat 'més polèmic', amb més de 100.000 referències negatives a Twitter Facebook durant aquest divendres, segons el còmput del projecte Eleccions 20D de les empreses Websays Sibilare.  

Després del discret paper en el debat televisiu de dilluns i les polèmiques declaracions sobre la violència de gènere d'una de les candidates de Ciutadans, Albert Rivera pateix una caiguda en la notorietat i influència en la cibercampanya. Per primera vegada des de l'inici de la campanya, Rajoy ja no figura com el candidat 'més polèmic' a les xarxes. Rivera és aquest divendres l'aspirant que més impactes negatius acumula a Twitter i Facebook, i és incapaç d'escalar posicions en el rànquing de més popularitat, on és el quart.

RAJOY, A LA MILLOR POSICIÓ

La novetat en el còmput de mencions i referències positives és que el socialista Sánchez s'ha espavilat a les xarxes i se situa al davant, amb 2.000 impactes de diferència, del podemita Iglesias. El panorama a la trinxera 2.0 d'aquesta primera setmana de campanya electoral no podia ser millor per al candidat a la reelecció. Rajoy ja no és el dard de totes les crítiques i, a més, conserva la primera posició del rànquing dels més populars.

No obstant, el PP figura en cinquena posició de 'més influents', un rànquing que domina des del primer dia Podem i el seu candidat Iglesias. El més curiós és que Alberto Garzón (Unitat Popular-IU) és el quart entre els influents, gràcies al ressò que encara acumula el seu tuit irònic sobre la seva exclusió del debat a quatre de dilluns a La Sexta i Antena 3. Amb més de 40.000 impactes, el tuit irònic acumula una llarga cua de simpatia i solidaritat a les xarxes.

INFLUÈNCIA DIGITAL

L'algoritme de Klout analitza els seguidors dels partits a les diferents xarxes socials, l'impacte dels seus missatges, així com la interacció amb la seva audiència. Serveix per valorar el que es denomina 'influència social' a les xarxes, i en aquesta cibercampanya dóna informació interessant: el PP va primer, seguit del PSOE, Ciutadans, Unitat Popular-IU, UPD, Podem i Vox. En clau catalana, ERC supera Democràcia i Llibertat (DL) i Unió. Entre els bascos, EH-Bildu supera lleugerament el PNB.

El rànquing dels 'temes més candents' en les últimes hores confirma que la patinada de la candidata número 3 de Ciutadans per Madrid, Marta Rivera de la Cruz, ha tingut un gran impacte, ja que 'igualtat de gènere' s'ha posat en primera posició, davant de 'corrupció', 'economia' i la sempre present 'Catalunya'.