L'alcaldable de Barcelona en Comú, Ada Colau, ha protagonitzat aquest dilluns la cibercampanya electoral a Twitter arran d'un vídeo del 2007 recuperat pel diari 'El Punt Avui'. Una Colau disfressada d'abella superheroïna de l'extinta organització V de Vivenda --per a alguns, l'embrió de la PAH-- va irrompre en un acte de la seva homòloga de l'època, la tinenta d'alcalde d'ICV Imma Mayol. El vídeo i les fotos --que l'agència ACN ha recuperat del seu arxiu del 2007-- han ocupat els 'timelines' més polititzats durant aquest dilluns al matí, en l'arrencada d'una setmana que pot ser decisiva per als electors que en les últimes enquestes han deixat la porta oberta a una o altra opció enmig de la bipolarització entre l'aspirant Colau i el candidat a la reelecció, Xavier Trias, de CiU.
Els usuaris de l'òrbita nacionalista, que durant el cap de setmana s'han excitat amb els polèmics tuits de la número 4 d'ICV-EUiA a Girona, Marina Pibernat, han saltat aquest matí als turmells de la candidata de Barcelona en Comú. Aquests són alguns dels tuits que mostren l'agitació de la cibercampanya.
L'entorn d'Ada Colau, molt actiu a les xarxes, com es va demostrar divendres a la nit durant el debat #BTVe15 a la pública BTV, organitzat amb la FAVB, ha reaccionat amb prudència davant els atacs, que atribueixen a l'èxit de la candidata a les enquestes --no és el cas del baròmetre de Barcelona d'EL PERIÓDICO.
El ressò de la disfressada i espontània Colau del 2007 no ha arribat a la resta de l'Estat espanyol. A Espanya, ha sigut tendència Pablo Iglesias, els cotxes del fill de l'expresident Pujol, Jordi Pujol Ferrusola, i el programa de TV-3 'Els matins'.