Com si les pàgines webs delPSOE i elPP no estiguessin ja saturades de discursos, vídeos i fotografies dels seus respectiuscandidats a la Moncloa,Alfredo Pérez Rubalcaba iMariano Rajoy han llançat les seves pròpiesplataformes on line amb el fi d'aglutinar totes les seves proclames i vendre als ciutadans que són persones pròximes i preocupades per atendre les seves sol·licitutds. L'aspirant socialista va posar en marxaRubalcaba.net la setmana passada i l'equip del líder del PP ha llançatRajoy.es aquest matí.
La pàgina del candidat popular agrupa lesxarxes socials en què participa, els seus mítings més significatius i la seva biografia sota l'epígrafEn confianza, títol delllibre autobiogràfic que acaba de publicar. La web inclou a més un apartat denominatRajoyistas por el mundo,en què ciutadans que viuen a Espanya i altres països expliquen com els ha afectat la crisi i per què confien que Mariano Rajoy tregui el país de la crisi.
El vicesecretari de Comunicació del Partit Popular,Esteban González Pons, i el coordinador de Presidència i Relacions Internacionals,Jorge Moragas, han insistit aquest matí que la web “no conté publicitat” i serà utilitzada pel partit per transmetre “transparència” i fomentar la “participació i la mobilització de la gent”. No obstant, la plataforma digital no conté ni un sol vídeo o comentari de ciutadans amb el mínim indici dequeixacap a Rajoy o el PP.
Recent tuiter
El president del PP va inaugurar el seu compte aTwitter fa tres dies i ja té més de 40.000 seguidors, “el mateix queRubalcabaen tres mesos”, segons va destacar González Pons. De moment,Rajoy ha usat Twitter per anar explicant la seva agenda diària, (el seu debut va ser explicar que anava a l'AVE camí de Barcelona) i no per entrar de ple en els debats d'actualitat que se susciten a internet. No obstant, per al vicesecretari de comunicació, l'actitud de Rajoy a les xarxes socials és el màxim exemple d'“interactivitat”.