No s’ha de confondre l’ecologisme antisistema de finals del segle XX amb la consciència mediambiental del segle XXI. Els primers ja han aixecat la veu contra el pla d’ampliació de l’aeroport del Prat que va aprovar ahir de manera inicial la comissió tècnica en què participen el ministeri, Aena i la Generalitat. ¿Per què va ser possible aquesta vegada, després dels fracassos del primer Govern Aragonès? Doncs la variable ha sigut la presidència de Salvador Illa, que ha tingut discreció, mà ferma i determinació en un assumpte infantilitzat per una ultraesquerra que utilitza la llacuna de la Ricarda per mirar de derrotar el capitalisme i un empresariat decadent, que es creu amb el dret de tractar de criats els polítics perquè defensin causes per les quals ells són incapaços de donar la cara. La diferència entre el primer pla presentat per Aena i que va estar a punt de pactar Jordi Puigneró és que l’actual inclou un projecte integral de protecció mediambiental del delta del Llobregat per minimitzar l’impacte d’un ampliació que no portarà, com diuen els demagogs, més turistes low cost, un segment que queda fora del llarg recorregut.
La soledat del sentit comú

Temes: