La Fira acull fins al 18 de maig l’Automobile Barcelona, hereu adaptat als nous temps del clàssic Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona, una cita amb tanta història com l’empresa de la qual commemora el seu 75è aniversari, Seat. En l’Automobile els grans grups llueixen els models i propostes amb què la indústria europea busca mantenir el continent en la seva posició de potència automobilística mundial i també les cartes amb què les marques xineses aspiren a inundar aquest mercat. Una competència davant la qual Europa no pot aspirar a sobreviure aferrada als aranzels. Aquesta política té sentit en tant que compensi les ajudes estatals amb què el gegant asiàtic ha fet créixer la seva pròpia indústria amb una visió a llarg termini. Però no es pot pretendre (i els mateixos fabricants són els primers a ser conscients d’això) que una barrera proteccionista permeti a Europa continuar sense aplicar les lliçons d’una Xina que ens ha tret anys d’avantatge.
Endollar-se al futur del cotxe

El més llegit
- Com baixar el cortisol: els 10 hàbits bàsics que no pots oblidar
- Màxima assistència a la carrera d’F1 a Montmeló en l’últim «GP d’Espanya» a Barcelona
- Adeu al mite del professor nadiu
- «El salvatgisme d’una minoria de bàrbars»: Dos morts i més de 500 detinguts a França durant les celebracions del PSG
- El zoo de Barcelona projecta reduir espècies i ajuntar-les en àrees que recreïn els seus hàbitats