Diumenge a la nit, un acord entre el Govern i els sindicats majoritaris de Renfe permetia la desconvocatòria de les set jornades de vaga en protesta pel traspàs de Rodalies a la Generalitat. A canvi, els representants dels treballadors arrencaven diverses concessions: Renfe tindrà la majoria de les accions (però no al consell d’administració) de l’empresa mixta que gestionarà el servei; aquesta estarà integrada, almenys temporalment, al grup Renfe; els treballadors no podran ser subrogats contra la seva voluntat fora del perímetre d’aquest grup empresarial i el traçat de l’R1 seguirà gestionat per Adif tot i que la titularitat passi a la Generalitat. Malgrat l’acord, durant tot el dilluns es van repetir incidències en el trànsit de Rodalies: sigui perquè la pressa no va permetre organitzar el servei després de la desconvocatòria, sigui per una actitud de vaga encoberta, i sense serveis mínims, per part dels que no van subscriure el pacte. Una cosa que fa pensar sobre les raons que hi hagi pogut haver en altres moments arran de diverses disfuncions.
Rodalies, pas a pas

El més llegit
- Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català