Diumenge a la nit, un acord entre el Govern i els sindicats majoritaris de Renfe permetia la desconvocatòria de les set jornades de vaga en protesta pel traspàs de Rodalies a la Generalitat. A canvi, els representants dels treballadors arrencaven diverses concessions: Renfe tindrà la majoria de les accions (però no al consell d’administració) de l’empresa mixta que gestionarà el servei; aquesta estarà integrada, almenys temporalment, al grup Renfe; els treballadors no podran ser subrogats contra la seva voluntat fora del perímetre d’aquest grup empresarial i el traçat de l’R1 seguirà gestionat per Adif tot i que la titularitat passi a la Generalitat. Malgrat l’acord, durant tot el dilluns es van repetir incidències en el trànsit de Rodalies: sigui perquè la pressa no va permetre organitzar el servei després de la desconvocatòria, sigui per una actitud de vaga encoberta, i sense serveis mínims, per part dels que no van subscriure el pacte. Una cosa que fa pensar sobre les raons que hi hagi pogut haver en altres moments arran de diverses disfuncions.
Rodalies, pas a pas

El més llegit
- La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat