Quan es va inaugurar l’actual Terminal 1 de l’aeroport del Prat, el nombre de viatgers era de 27milions. Just abans de la pandèmia del coronavirus, el 2019, la xifra havia ascendit a 53 milions i ja es parlava d’haver arribat al límit de la seva capacitat. Les dades del 2024, amb un increment del 9,1% de les operacions en relació amb el 2023, i amb més de 55 milions de passatgers, són encara més concloents. En la història recent de l’aeroport, en la trobada entre experts, polítics i societat civil que es va portar a terme a l’IESE el 2007, ja s’esmentava la necessitat que Barcelona fos un enllaç de dimensió internacional. L’ampliació, aquesta vegada, ressona amb més intensitat que mai, una circumstància afavorida per la confluència de punts de vista a Aena (l’empresa pública que gestiona els aeroports), la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona.
Fer que el Prat s’enlairi

El més llegit
- Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran