Editorial

Un batxillerat previsible i sense retallades

La gestió de la conselleria en relació amb el batxillerat ha generat incertesa en la comunitat educativa

Un batxillerat previsible i sense retallades

La qualitat de l’educació a Catalunya fa temps que està en entredit. Els informes PISA, que mesuren el coneixement i les competències en lectura, matemàtiques i ciències dels alumnes al finalitzar l’educació obligatòria, han posat de manifest que el nivell dels estudiants catalans ha anat descendint fins a situar-se a la cua d’Espanya. Però aquests no són els únics informes amb males notícies. D’altres, com l’Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciència (TIMSS, per la seva sigla en anglès), que jutja els coneixements en matèries científiques, i l’Estudi Internacional del Progrés en Compressió Lectora (PIRLS, en anglès), centrat en la lectura, tots dos fets a alumnes de quart de primària, donen resultats igualment alarmants. L’Administració catalana és conscient d’això i aquesta mateixa setmana el president de la Generalitat ha firmat un acord amb l’OCDE que té per objectiu la millora del sistema educatiu català.