La tribuna

Com no solucionar l’educació

Hem de reforçar la comprensió lectora, la imaginació i la iniciativa. La lògica ens diu que això no s’aconsegueix amb menys hores d’humanitats i de ciències, sinó al revés

Estem fent canvis que no venen avalats per dades sòlides. Sembla que preferim seguir intuïcions que canvien segons d’on bufi el vent

Com no solucionar l’educació

Tenim un problema. Els que treballem en el sistema educatiu fa temps que ens adonem que alguna cosa està fallant. Jo veig els estudiants a les fases més avançades del seu viatge, al final de la carrera, als màsters i als doctorats, i puc constatar que, any rere any, hi arriben menys preparats. No és una qüestió de coneixements, sinó de la incapacitat de resoldre reptes complexos, d’inseguretat davant les incerteses, de por de l’esforç, de la necessitat que algú els doni la mà tota l’estona i els guiï fins a l’objectiu final.