Tenim un problema. Els que treballem en el sistema educatiu fa temps que ens adonem que alguna cosa està fallant. Jo veig els estudiants a les fases més avançades del seu viatge, al final de la carrera, als màsters i als doctorats, i puc constatar que, any rere any, hi arriben menys preparats. No és una qüestió de coneixements, sinó de la incapacitat de resoldre reptes complexos, d’inseguretat davant les incerteses, de por de l’esforç, de la necessitat que algú els doni la mà tota l’estona i els guiï fins a l’objectiu final.
La tribuna
Com no solucionar l’educació
Hem de reforçar la comprensió lectora, la imaginació i la iniciativa. La lògica ens diu que això no s’aconsegueix amb menys hores d’humanitats i de ciències, sinó al revés
Estem fent canvis que no venen avalats per dades sòlides. Sembla que preferim seguir intuïcions que canvien segons d’on bufi el vent

Temes:
El més llegit
- La nadinemania conquereix el món de l’òpera
- Un policia de Badalona serà jutjat per falsejar quilometratge
- Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Del 'chemsex' al 'slam': creix l’ús de drogues per via intravenosa durant les relacions sexuals