Tenim un problema. Els que treballem en el sistema educatiu fa temps que ens adonem que alguna cosa està fallant. Jo veig els estudiants a les fases més avançades del seu viatge, al final de la carrera, als màsters i als doctorats, i puc constatar que, any rere any, hi arriben menys preparats. No és una qüestió de coneixements, sinó de la incapacitat de resoldre reptes complexos, d’inseguretat davant les incerteses, de por de l’esforç, de la necessitat que algú els doni la mà tota l’estona i els guiï fins a l’objectiu final.
La tribuna
Com no solucionar l’educació
Hem de reforçar la comprensió lectora, la imaginació i la iniciativa. La lògica ens diu que això no s’aconsegueix amb menys hores d’humanitats i de ciències, sinó al revés
Estem fent canvis que no venen avalats per dades sòlides. Sembla que preferim seguir intuïcions que canvien segons d’on bufi el vent

Temes:
El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança