La tribuna

Aperitius cinematogràfics

El cine és una experiència inigualable, però l’atenció té una duríssima competència en els mòbils, la recurrència en l’ús dels quals dona al seu consum una rellevància amb què els cines no poden ni somiar

Si el format ‘snack’ és la base del triomf de TikTok, compactar històries utilitzant rostres coneguts podria funcionar per eliminar les reticències de la generació Z

Les dificultats dels cines per recuperar un flux recurrent d’assistència a les sales no es van acabar amb la pandèmia. Al contrari. La consolidació d’una oferta amplísima a l’abast de l’espectador continua avui dia erosionant l’esmentada afluència. Per a les seves visites al cine l’espectador mitjà té ben identificades aquelles pel·lícules mereixedores d’una experiència en pantalla gran, gairebé sempre comèdies familiars, pel·lícules d’elevat pressupost i grans franquícies. Els diners, per descomptat, també hi tenen molt a veure. El preu d’una entrada i altres despeses derivades, com les crispetes, anima molta gent a esperar que l’estrena de torn arribi a la plataforma que tenen contractada. O a piratejar, una pràctica que, lluny de ser minoritària, s’ha convertit en una cosa habitual davant la multitud de continguts atractius que bombardegen l’usuari, procedents de serveis que no es té cap interès a contractar.