Hi ha projectes cinematogràfics als quals, abans fins i tot d’iniciar el rodatge, li surten molts nòvios. Solen ser pel·lícules (o sèries) que, per raó de la història o l’equip artístic, semblen una aposta segura per la qual moltes companyies estan disposades a desemborsar un dineral. Això, en última instància, acaba desencadenant una guerra d’ofertes multimilionàries entre els que s’ho volen ficar a la butxaca. Alguna cosa així ha passat amb la pròxima adaptació del clàssic de la literatura anglesa Cims borrascosos. S’han enfrontat dos estudis, Warner Bros i Netflix, tots dos disposats a posar sobre la taula molts diners perquè la pel·lícula caigués a les seves mans. La pugna s’ha resolt en favor del primer, tot i que no per una qüestió econòmica. En aquest cas, decidir entre una oferta o l’altra tenia implicacions substancials pel compromís que cada companyia estava disposada a assumir a l’hora d’estrenar la pel·lícula. L’etern dilema entre una estrena convencional en sales o una estrena limitada i breu prèvia a l’arribada a les llars ha sigut decisiu a l’hora d’inclinar la balança en favor de Warner Bros, malgrat que la seva oferta econòmica era considerablement menor.
Subhastes borrascoses
Les plataformes han canviat el negoci de la distribució. Malgrat haver finançat projectes que no haurien vist la llum, en ocasions s’ha fet a costa de sacrificar la distribució en sales

El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança