"No diguis a la meva mare que soc periodista; prefereixo que continuï creient que treballo de pianista en un bordell". L’ofici, en un altre temps modelat en la nit i les relacions tèrboles, constituïa una de les professions maleïdes que englobava la categoria de les tres pes –puta, policia, periodista– i ha anat perdent credibilitat pel camí, sobretot des que la irrupció d’internet va debilitar el mannà de la publicitat. Fa 20 o 30 anys, si volies llogar un pis o comprar-te un cotxe de segona mà, compraves la premsa els diumenges; ara, en canvi, xafardeges gratis als portals Idealista o Wallapop. Avui no existeix diari que resisteixi sense un empresari poderós darrere.
Eleccions als EUA
Premsa, democràcia i credibilitat
‘The Washington Post’ trenca la tradició al no demanar el vot per la candidata demòcrata. Jeff Bezos, propietari del diari, tem les represàlies de Trump

El més llegit
- Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022