Quim Dorca, que és un dels cervells de DEVIR, especialista en jocs de taula i, per extensió, coneixedor a fons de tot el que es cou en l’univers de la joguina, ens proporciona unes reflexions ben interessants sobre el canvi de paradigma que s’està vivint en aquest món. "Fa temps", diu "que el mercat de la joguina pateix el descens demogràfic i la competència de les pantalles, però el que no podíem anticipar és que les nenes abandonin la joguina molt abans que els nens". És a dir, hi ha menys criatures, més reclams fora de l’àmbit del joc tradicional i, sobretot, hi ha nenes que "salten, prepúbers, al món del beauty care, la imatge personal i les xarxes socials". És a dir, les nenes decideixen maquillar-se molt joves, molt petites, per ser precisos. Hem passat del maquillatge de la Señorita Pepis (un reducte de generacions passades que encara existeix) al que es coneix com a cosmeticorèxia o addicció desmesurada a la pràctica de l’skincare, la rutina del tractament de la pell.
Que no porto maquillatge...
Comprovo que hi ha una onada de noies (de nenes!) que visiten establiments de perfumeria per remoure i comprar productes per maquillar-se

Jocs 8 Dorca, a la seu de Devir Iberia. /
El més llegit
- Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- 45 anys esperant el pont del Baricentro
- La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus