Quim Dorca, que és un dels cervells de DEVIR, especialista en jocs de taula i, per extensió, coneixedor a fons de tot el que es cou en l’univers de la joguina, ens proporciona unes reflexions ben interessants sobre el canvi de paradigma que s’està vivint en aquest món. "Fa temps", diu "que el mercat de la joguina pateix el descens demogràfic i la competència de les pantalles, però el que no podíem anticipar és que les nenes abandonin la joguina molt abans que els nens". És a dir, hi ha menys criatures, més reclams fora de l’àmbit del joc tradicional i, sobretot, hi ha nenes que "salten, prepúbers, al món del beauty care, la imatge personal i les xarxes socials". És a dir, les nenes decideixen maquillar-se molt joves, molt petites, per ser precisos. Hem passat del maquillatge de la Señorita Pepis (un reducte de generacions passades que encara existeix) al que es coneix com a cosmeticorèxia o addicció desmesurada a la pràctica de l’skincare, la rutina del tractament de la pell.
Que no porto maquillatge...
Comprovo que hi ha una onada de noies (de nenes!) que visiten establiments de perfumeria per remoure i comprar productes per maquillar-se

Jocs 8 Dorca, a la seu de Devir Iberia. /
El més llegit
- Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un terç de l’Eixample és estranger
- "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit