Concentració bancària

L’art de la seducció del BBVA i Sabadell

Predir avui el resultat d’aquesta opa hostil de guant blanc és impossible. Cap entitat afluixarà la corda així com així. Encara hi haurà sorpreses

L’art de la seducció del BBVA i Sabadell

David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Han passat ja cinc mesos des que es va anunciar l’opa hostil llançada pel BBVA sobre Banc Sabadell. Desde llavors, dia sí, dia també, els principales responsables executius de les dues entitats apareixen en fòrums i jornades de diferent índole per anunciar les seves posicions i compromisos. Les presentacions de resultats trimestrals també els han servit per continuar augmentant el dividend i les seves projeccions per a pròxims exercicis. Es deixen veure com mai per intentar convèncer els seus empleats, accionistes i clients que la seva opció és la millor. Carlos Torres, president de l’entitat basca, anunciava a Barcelona aquesta setmana que petites i mitjanes empreses (pimes) i empreses emergents es veurien beneficiades de l’operació i que el crèdit per a les empreses catalanes augmentaria fins en 5.000 milions, perquè Catalunya és molt important per al seu negoci.