La tribuna

Qui té les dades té un tresor

Hauríem de tenir en compte que, fins i tot darrere de les xifres objectives, hi pot haver moltes ombres i infinits matisos

Netflix no para de dir que li agradaria que la resta de plataformes fossin igual de transparents. Però és una reivindicació fàcil quan la teva posició és de lideratge 

La sèrie més vista a Netflix durant els primers sis mesos de l’any va ser la britànica Engaños, amb més de 107 milions de visualitzacions. La pel·lícula més vista, per la seva banda, va ser Damsel. Aquesta fantasia èpica, protagonitzada per Millie Bobby Brown (la famosa Once de Stranger Things), va registrar més de 143 milions de visualitzacions. Fins fa relativament poc no era gens habitual que Netflix digués quant s’havien vist els seus programes. De fet, tradicionalment se’ls ha acusat de ser molt poc transparents. No compartien informació ni amb el mercat (ja que no tenien publicitat) ni amb els creadors, que remunerava per endavant de manera generosa, en lloc de liquidar-los royalties per consum. Netflix donava informació de tant en tant, amb comptagotes, gairebé sempre en xarxes i amb mètriques que anaven canviant sobre la marxa.