Els aniversaris serveixen, entre altres coses, per seure i fer balanç. Des de fa 10 anys a l’Hospital Clínic Barcelona es treballa per incorporar l’experiència de pacient en la millora dels serveis assistencials. Des de fa més de cinquanta anys els professionals de la salut s’han interessat per la qualitat però fent servir el principi de "tot per al pacient però sense el pacient". Incorporar la idea de satisfacció en la valoració dels serveis va ser un primer pas. Però la satisfacció té un component molt subjectiu, relacionat amb les expectatives. Michael Porter va introduir la idea de valor. El valor d’un servei el determina qui el rep, no qui el presta. I aquest salt qualitatiu és el que ha impulsat la idea d’incorporar l’experiència de pacient en l’avaluació de la qualitat. Un servei sanitari és de qualitat si és segur, si serveix per a alguna cosa (efectivitat) i si millora l’experiència de pacient.
Àgora
L’experiència de pacient
Millorar els serveis vol dir canviar la manera de pensar

Temes:
El més llegit
- A la presó el matrimoni que tenia tancats els seus tres fills a Oviedo
- ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- L’Exèrcit ensinistra en tàctiques de combat l’elit de la defensa ucraïnesa a Girona
- Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte