L’última Enquesta Municipal de Barcelona és una fascinant fotografia de la ciutat i dels que hi vivim. Hi ha moltes dades reveladores i algunes d’inquietants, com que només un terç dels habitants parlen regularment el català, i que més d’una quarta part es planteja abandonar la ciutat per la pressió dels preus i de la vivenda. Sota una allau de dades interessantíssimes ha quedat sepultada una notícia molt rellevant: per primera vegada, el percentatge de llars que tenen cotxe baixa del 50%, el percentatge més baix de la història. Una dada clau que va lligada amb una altra que l’amplifica: les restriccions de circulació són cada vegada millor acceptades pels barcelonins, que han augmentat l’ús del transport públic i la bicicleta. És a dir, que les polítiques atrevides de mobilitat del govern d’Ada Colau troben pòstumament una creixent acceptació social.
Mobilitat
Barcelona s’independitza del cotxe
Malgrat certes pulsions retrògrades, els barcelonins han decidit començar a prescindir del cotxe i prioritzar la salut a la comoditat

El més llegit
- L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat