Durant setmanes no han parat de publicar-se notícies relacionades amb la sonora patinada de Lionsgate amb la promoció de Megalópolis, l’última pel·lícula del premiat Francis Ford Coppola. Excessivament experimental, espifiada descomunal, un desastre de proporcions bíbliques... La cinta va generar tota mena de comentaris negatius durant el seu pas per Cannes. Va ser precisament aquesta pèssima acollida la que va fer que a la distribuïdora se li encengués la llumeta amb una idea de màrqueting provocador. Una d’aquestes idees que, si surten bé, acaben qualificades de genialitat però que, quan surten malament, enfronten les companyies al més gran dels ridículs. I això, lamentablement, ha sigut el que ha passat amb Megalópolis.
La tribuna
Donar IA per llebre
De mentides en la promoció de pel·lícules se n’han dit sempre, però ara la tecnologia n’ha sofisticat l’execució. La intel·ligència artificial generativa ja n’ha après prou
Tot i que el tràiler de ‘Megalópolis’ hagi sigut retirat, el dubte s’ha convertit en una etiqueta de què Coppola no es podrà alliberar. És el pitjor ridícul: fer trampes i que et descobreixin

El més llegit
- El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero