Editorial

Els concerts i les lleis del mercat

El risc d’engany està més en la revenda que en els preus dinàmics en funció de la demanda

Els concerts i les lleis del mercat

L’anunci de la tornada d’Oasis als escenaris, amb una gira de 17 concerts a les illes britàniques de la qual s’han posat a la venda (i esgotat immediatament) 1,4 milions d’entrades, ha mogut passions. Incloent-hi les que han fet elevar la polèmica sobre els preus dels tiquets a matèria de debat regulador per part del Govern britànic i, si les reclamacions d’alguns eurodiputats són ateses, de les autoritats de la competència de la UE. La polèmica neix de la política de "preus dinàmics" adoptada per part de les plataformes de venda de les entrades que han comercialitzat l’aforament disponible, com Ticketmaster. Així, a mesura que la demanda i l’oferta d’entrades disponible evolucionaven (tot i que en aquest cas aquesta evolució va ser un vist i no vist) el preu per al públic augmentava.