El greenwashing, ecopostureig o ecoimpostura s’ha convertit en una forma d’engany o falsejament de la realitat que afecta els consumidors i suposa una competència deslleial per a les empreses compromeses amb la preservació del medi ambient. Des de l’ONU a les diferents administracions, es multipliquen les iniciatives per combatre el blanqueig ecològic, possible quan són insuficients o no existeixen instruments de control efectius. Són molts els sectors en què la publicitat s’ha omplert de proclames ecologistes que, a l’hora de la veritat, no tenen fonament i tenen poc a veure amb la realitat.
Editorial
El blanqueig ecològic, un engany
Són molts els sectors en què la publicitat s’omple de proclames verdes que no tenen fonament
El més llegit
- Miguel Bosé: "No soc ‘woke’, no soc beneit, ni ho seré mai"
- El germà de Mercè Camprubí, des de Nova York: "Van marxar junts i amb un somriure a la cara"
- El gran aparador del Palau de la Música
- El cost per reparar una caldera deixa sense aigua calenta una guarderia pública de Barcelona
- Barcelona culmina el parc de Glòries amb l’estrena de la seva plaça central el 26 d’abril