Conec pocs dirigents empresarials que defensin els seus projectes amb l’empenta que ho fa Wayne Griffiths, líder de Seat i Cupra, i president fins ahir de la patronal de la indústria de l’automòbil Anfac. Va dimitir cansat de la falta de compromís del Govern d’Espanya amb l’electromobilitat. Aquest any s’estan matriculant menys vehicles elèctrics i híbrids endollables que l’any passat, menys del 10% del total. La indústria ha fet la seva feina. El grup Volkswagen, per exemple, té compromeses inversions per un total de 10.000 milions d’euros. I altres grups han fet el mateix a través del Perte de l’automòbil. Però les ajudes no han arribat a tots. Ford, per exemple, ha anunciat un erto massiu a la seva fàbrica d’Almussafes. El problema que denuncia Griffiths amb la seva dimissió és que ni el Govern central ni les institucions s’han compromès amb l’extensió de la xarxa de recàrrega ni les ajudes als compradors arriben amb fluïdesa. Travessar Espanya en un vehicle elèctric és una aventura impossible i gestionar una ajuda del pla Moves és directament impracticable. No és cap notícia falsa de la fatxoesfera ni producte del fang.
Newsletter
El toc d’alerta de Griffiths

mobilitat
El més llegit
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- Espanya es prepara per a una onada de calor de rècord que deixarà registres fins a 10 graus per sobre del normal per a l’època
- Un pla urgent lluitarà contra la "degradació" del barri de Sant Antoni