Espanya és el tercer productor europeu d’automòbils i el setè del món malgrat no tenir cap grup automobilístic propi. El sector aporta el 10% del PIB amb una producció que ronda els dos milions de vehicles, dels quals la meitat va a l’exportació. Som doncs una potència automobilística per la inversió de les grans multinacionals del sector, que han trobat un marc jurídic solvent, una mà d’obra competent, uns salaris una mica inferiors als alemanys o els francesos i uns sindicats que, sense abandonar les seves lògiques reivindicacions, han assumit que estem en un mercat global i que els llocs de treball només augmenten –o es mantenen– si les empreses són rendibles. Un exemple de manual és la fàbrica del grup Volkswagen a Martorell i els acords amb el comitè d’empresa.
Editorial
El positiu desembarcament de Chery
El treball conjunt de la Generalitat i el Govern central és un resultat més de la normalització política

El més llegit
- Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022