Espanya és el tercer productor europeu d’automòbils i el setè del món malgrat no tenir cap grup automobilístic propi. El sector aporta el 10% del PIB amb una producció que ronda els dos milions de vehicles, dels quals la meitat va a l’exportació. Som doncs una potència automobilística per la inversió de les grans multinacionals del sector, que han trobat un marc jurídic solvent, una mà d’obra competent, uns salaris una mica inferiors als alemanys o els francesos i uns sindicats que, sense abandonar les seves lògiques reivindicacions, han assumit que estem en un mercat global i que els llocs de treball només augmenten –o es mantenen– si les empreses són rendibles. Un exemple de manual és la fàbrica del grup Volkswagen a Martorell i els acords amb el comitè d’empresa.
Editorial
El positiu desembarcament de Chery
El treball conjunt de la Generalitat i el Govern central és un resultat més de la normalització política

El més llegit
- Els alumnes amb les millors notes a les PAU 2025 a Tarragona: "Donen molta 'bola' a la selectivitat, però no és per a tant"
- La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Catalunya imposarà multes als pacients que agredeixin sanitaris
- Trump amenaça Espanya amb una guerra comercial: «És terrible el que ha fet. Haurà de pagar el doble»
- Junts trenca la negociació amb el PSC pel 30% de vivenda protegida