L’impacte de la primera superilla pròpiament dita a l’Eixample (la de Sant Antoni) i d’eixos verds com els de Consell de Cent i Girona ja pot començar a analitzar-se a través de sensacions reals i, que és més rellevant, de dades, i no només de prejudicis immobilistes o aspiracions voluntaristes. És el que pretén fer el projecte d’investigació Transequi, del departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona, que aspira a analitzar "les implicacions de les actuacions de pacificació del trànsit sobre l’equitat interveïnal". És a dir, fins a quin punt els beneficiaris (o perjudicats) de les transformacions urbanes puntuals són només els veïns i comerciants dels carrers objecte a aquestes intervencions, o ho són el conjunt de la ciutat, o almenys del districte afectat.
Editorial
Eixample a dues velocitats
És el moment d’analitzar els resultats de superilles i eixos verds sense prejudicis i analitzant les dades
El més llegit
- Embargaments d’Hisenda i la Seguretat Social al compte dels directius
- Una vorera infernal i un cel entre núvols
- BCN reprèn el repte de construir l’escalinata de la Sagrada Família
- La ruptura de Junqueras i Rovira deixa ERC escapçada davant la investidura
- La F de Fahrenkamp fa que Óscar Díaz guanyi ‘Pasapalabra’