Editorial

Els reptes d’un turisme a l’alça

L’augment dels preus podria amenaçar el mercat nacional si d’altres de més barats són igualment atractius

CZFB

Després d’haver sigut un dels sectors més perjudicats per la pandèmia de la covid, el turisme, que és el principal motor econòmic d’Espanya i representa el 12,8% del PIB, segons dades d’Exceltur, sembla estar plenament recuperat. Si no hi ha un contratemps inesperat, tot apunta que s’acosta una temporada de rècord reeditant l’èxit de l’any passat, quan es van superar els 85 milions de visitants que es van deixar més de 108.662 milions d’euros en despesa. De cara al 2024, les companyies aèries ja han programat 243 milions de seients, que suposa 1,4 milions d’aterratges i enlairaments, i des de començament d’any les reserves hoteleres han mantingut l’elevat nivell de l’any passat, fins al punt que el mes de gener ha sigut el millor de la història tant pel que fa a arribades de turistes internacionals com quant a la despesa, i segons les previsions, març i abril no es quedaran enrere auspiciats per una Setmana Santa que vorejarà el ple.

Temes:

Gaza CEOE Turisme