És el ministeri amb més presència i influència territorial, clau en el repartiment de diners públics per invertir o gastar (segons sigui la valoració) i font de conflictes constant amb grups de pressió de tot tipus ansiosos per conèixer "què em pertany a mi". Avui respon al nom de Transport i Mobilitat Sostenible. Abans s’havia dit Foment i, molt abans, d’Obres Públiques i Transport. Va ser Felipe González qui va unificar aquestes dues àrees el març del 1991. Al capdavant hi va posar el que havia sigut secretari d’Estat d’Hisenda, Josep Borrell. El pla director d’infraestructures d’abril del 1994 va ser el seu principal llegat. Borrell és avui el responsable d’Afers Exteriors i Seguretat de la Unió Europea.
De Cascos a Ábalos, el ministeri més llaminer
Temes:
El més llegit
- El pronòstic del Meteocat és clar: arriben les pluges a partir d’aquest dia a Catalunya
- El fenomen ‘incel’ s’estén sense fre a les xarxes socials
- La Generalitat retira el decret sobre els càmpings en zones inundables
- La caiguda del clan Pujol arriba al cine per obrir "un debat necessari"
- Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon