El 53% dels instituts d’ensenyament a Catalunya han regulat ja l’ús dels telèfons mòbils a les aules en el marc de la seva autonomia com a centres educatius. I la regulació va més en la línia d’educar en l’ús i l’establiment de límits que no en la prohibició. Aquesta dada aclareix, en principi, els dubtes sobre la necessitat de fer una regulació legal que, siguem realistes, seria molt difícil de fer complir. Paral·lelament, i en la mateixa línia autogestionària, també s’estenen els grups de pares que miren de sindicar entre ells les normes familiars respecte a l’ús dels telèfons intel·ligents. En el fons és el reconeixement que és la seva responsabilitat i no només la dels professors o les autoritats. L’ús desbocat del mòbil té més a veure amb l’absència gairebé absoluta de límits en el comportament dels menors en moltes famílies que en l’atractiu presumptament irresistible de la tecnologia.
Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
La sensatesa s’imposa davant el telèfon mòbil

A1-180604837.jpg /
Temes:
El més llegit
- El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"