L’autobús ha de ser, com també el tren i el tramvia, un dels eixos vertebradors de la mobilitat interurbana del futur, aquella en la qual el vehicle privat perd pes en benefici d’un transport col·lectiu més atractiu, eficient i sostenible. Tampoc és fútil la contribució de l’autobús a la cohesió social del territori, ja que és la via d’accés dels usuaris a la salut, l’educació, l’ocupació, l’oci i el turisme. Això és possible perquè la xarxa regular interurbana a Espanya, explotada en règim de concessió i liderada pel grup Alsa, uneix més de 800 poblacions i és utilitzada per 30 milions de viatgers a l’any. Cap altre transport regular col·lectiu la supera. Així, Catalunya batrà aquest any el rècord de viatgers en bus interurbà gràcies a les bonificacions públiques als bitllets, l’alt preu del combustible i els nous hàbits dels més joves.
Newsletter
Quan els xòfers venen del Marroc
El més llegit
- Nou avís de la policia per als que han de renovar el DNI o el passaport
- Europa retira del mercat la vacuna de la covid d’AstraZeneca
- Peris confessa que va abusar de nens des del 1972
- La sanció a Sainz pel GP de Miami afegeix més polèmica sobre la FIA
- Joves polítiques s’obren pas en les llistes electorals del 12M