Llimona & vinagre Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Antonio López, l’epifania que s’alenteix

Potser un dels seus secrets és la investigació obsessiva pel pas del temps, la necessitat de deixar constància de la lenta evolució dels éssers i els objectes

Barcelona salda el seu deute històric amb Antonio López amb una retrospectiva a la Pedrera

Antonio López: «No entenc l’ésser humà, però m’agrada com és. La vida m’agrada»

ALBERTO PAREDES / EUROPA PRESS

En el documental de Josep M. Civit que es pot veure a l’exposició retrospectiva d’Antonio López, a la Pedrera, hi ha un moment emotiu, quan l’artista contempla el bust de María Moreno, la Mari, la seva dona, quan el palpa i evoca la seva absència. N’hi ha un altre de sincera satisfacció personal (ben inusual, en el pensament de López), quan es retroba amb una escultura ('Figura de mujer. Fátima') que representa una noia nua, amb els cabells recollits en un mocador. Mentre s’allunya del bust, xiuxiueja: "Quan una cosa et queda bé...". En un altre fragment de la cinta, López parla de Velázquez i de la seva pròpia concepció de l’art. Diu que cadascú té un món i que hi arribes sense saber com: "Velázquez el va trobar de seguida, quan tenia 18 anys, a Sevilla. Quan pinta ‘Vieja friendo huevos’ ja l’ha trobat. Pinta la vida".