Els lectors que des de fa anys segueixen el Nobel de literatura saben que l’efecte sorpresa ha augmentat molt a l’última dècada. El ressò immediat a les xarxes socials, afegit al caràcter de competició entre candidats que després són vistos com a eterns perdedors –pobre Murakami–, ha provocat que el premi aixequi passions. Entre els editors, la sensació de participar en una loteria deu ser inevitable. Si el nou Nobel és al teu catàleg, t’ha tocat la Grossa: a més de premiar el teu bon ull com a editor, et garanteix (en teoria) un augment de vendes.
Literatura
Els que no guanyen el Nobel
Recordo la il·lusió que em va fer quan Alice Munro, a qui havia llegit a fons, el va guanyar el 2013: em venien ganes d’anar a Canaletes i cridar la notícia als quatre vents

Temes:
El més llegit
- La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona