La confiança forma part dels intangibles que cotitzen a l’alça en l’era digital. La multiplicació de l’oferta al superar el comerç les barreres de l’espai i del temps determina que la confiança en les marques i en els productes sigui bàsica en tota relació entre un client i un proveïdor. El periodisme viu els seus pitjors moments quan perd la confiança dels lectors si el consideren doblegat als interessos dels poders o dels anunciants. Els bancs no aixequen el cap des que van perdre la confiança dels clients en la crisi financera del 2008. Tampoc els polítics van sobrats de confiança, entre altres coses perquè part del seu argumentari electoral el basen a sembrar la desconfiança dels electors en els seus adversaris. D’aquí neix la dificultat del pacte postelectoral.
NEWSLETTER Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Puigdemont i la confiança

Pedro Sánchez y Carles Puigdemont, ayer en el Palau de la Generalitat.
El més llegit
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- La justícia inhabilita Le Pen cinc anys per desviació de fons públics
- Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Salvador Alemany: «Vam perdre el pols per afrontar aquesta crisi»