Un dia, passejant per Vallauris, Pablo Picasso va ensopegar amb el manillar d’una bicicleta i va saber immediatament que aquell tros de ferro seria el banyam d’un crani de cabra. Dies després, fent voltes a l’escultura, va convertir una paperera de vímet trencat en el costellam de l’animal. La seva mirada feia el viatge invers de la metàfora. Un geni. L’artista total. El reinventor de l’art. El xaman laic, li van dir. De segur que resultava extremadament enriquidor ser a prop d’ell en les seves epifanies, però alhora la convivència havia de ser un infern, entregar-se a l’altar sacrificial.
L’espiral de la llibreta Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Sobreviure al minotaure Picasso

Temes:
El més llegit
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)