El metro de Moscou, 1935, és el transport públic més freqüentat del món occidental, amb 2.000 milions de passatgers a l’any. Només és superat en nombre per alguns suburbans de l’Extrem Orient. Les seves andanes impressionen: cúpules compostes, llums d’aranya, medallons, marbres, daurats i fustes nobles. Les seves estacions es presenten com sumptuosos palaus de la col·lectivitat. Però en ple segle XXI el luxe ja no està en les motllures. Tampoc en els diners. Vostè i jo no tindrem mai tant capital com els directius de KPMG, Indra i La Caixa, però durarem els mateixos 80 anys que calcula l’INE com a esperança de vida. Amb aquesta idea es pot aventurar que el veritable valor de la vida està en el temps. I el veritable luxe, a disposar del temps a voluntat.
Transport públic Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Palaus digitals
El conte de mai no acabar de la T-Mobilitat va esprémer recursos de la mamella col·lectiva amb una rendibilitat que avui dia encara no queda gaire clara

Temes:
Barcelona Transport públic Transports Ajuntament de Barcelona T-Mobilitat TMB - Transports Metropolitans de Barcelona
El més llegit
- Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022