Desena avinguda Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Comprensió lectora: no sé si se m’entén

Les dades de comprensió lectora a Catalunya i Espanya obliguen a un replantejament de com es treballa la lectura a les aules

Leonard Beard

Durant el meu batxillerat, que es va dir BUP, les professores de literatura em van obligar a llegir llibres com ‘Cent anys de solitud’, ‘Las inquietudes de Shanti Andía’, el ‘Quixot’, ‘Vida privada’, ‘La plaça del Diamant’ i ‘Solitud’. A la meva primària, que es va dir EGB, recordo haver llegit i treballat a classe ‘El petit Nicolas’, ‘El hòbbit’, el ‘Mecanoscrit del segon origen’, contes de Borges, Poe, Larra, Bécquer i Conan Doyle, Jules Verne i el Juan de Mairena de Machado. Vaig pensar en aquestes lectures –totes obligatòries, i n’hi va haver més, que ara no recordo– quan vaig llegir les notícies respecte els pèssims índexs de comprensió lectora a Espanya, encara pitjors a Catalunya, situada al furgó de cua espanyol i europeu.