No hi ha cap escriptor al món a qui no li hagin preguntat alguna vegada per què escriu, qüestió de la qual se sol sortir del pas amb una frase més o menys enginyosa: «Perquè no sé ballar el tango» (Alberto Manguel), «perquè quan no escric em sento una inútil» (Elvira Lindo), «perquè no serveixo per a cap altra cosa» (Günter Grass), «perquè sempre és millor que descarregar caixes al mercat central» (Andrea Camilleri) o el simple «perquè m’agrada» de Françoise Sagan. De vegades, la pregunta suscita respostes solemnes amb una grandiloqüència que inclou, però, una mica de veritat: per a l’argentí Roberto Juarroz, la poesia constituïa la conjunció més profunda entre l’atzar i el destí, també entre l’home i el llenguatge; per això escrivia, i perquè els versos li permetien «la possibilitat de tolerar-se».
L’espiral de la llibreta Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Malgrat tot, continuem escrivint
El «sí, puc» de la poeta russa Anna Akhmàtova davant la presó de Leningrad
Temes:
El més llegit
- Tres històrics deixen el Balcó Gastronòmic del Port Olímpic
- Com l'escalada ajuda Carlos Soria a sortir de l'accident a 7.700m de fa just un any: “Vaig al rocòdrom a les 7.00 h”
- Sense toros però amb antitaurins
- Manolo García: "M’ha agradat que, de cada dos catalans, un no ha anat a votar"
- El robatori de coure és del triple de metres del que va dir el Govern