Hi havia una vegada una mestra de dibuix. La seva feina no estava gaire ben pagada, però a ella li agradava. Sentia que hi havia alguna cosa transcendental en la seva tasca. Cada traç de la il·lustració d’un nen podia contenir milers d’històries. Hi havia la part bàsica, és clar: el control de la motricitat. Hi havia alumnes que agafaven el llapis com si haguessin d’assassinar el paper. Eren els que sempre se sortien dels límits, els que convertien els retoladors en escombres i trencaven la punta dels llapis. Es cansaven aviat, de tant estrènyer. Després hi havia els altres. Els oposats. Els que poblaven el paper de mil detalls, petits i precisos. Contemplar aquests dibuixos era acostar-se a la vida de la criatura. Fascinant.
Aigua corrent
El conte de la mestra
Aquesta setmana, l’escriptora Emma Riverola fabula una altra mirada sobre el dibuix de la nena russa contra la invasió d’Ucraïna

El més llegit
- Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus