Una de les dites més falses de la història és la que ens parla de la paciència de Job. No és cert. Job no en va tenir gens, de paciència. O, més ben dit, ‘Job’, un dels textos més bells de la Bíblia, un llibre poderós, literàriament extraordinari i corprenedor, no ens parla de les desgràcies que Job pateix, referides a penes en els dos primers capítols, sinó que està fonamentat en diàlegs i poemes que, sobretot, ens aboquen a la presència del Mal, al silenci de Déu, a la manera que tenim els humans d’afrontar les malvestats. Hi he tornat aquests dies. En faig un breu resum. L’Acusador (Satanàs) repta Déu a comprovar la fidelitat i la fe de Job, perquè «l’has envoltat d’un clos per protegir-lo, a ell, la seva família i tots els seus béns» i, sense aquest «contracte» (si jo em porto bé, Tu em protegiràs), es desfermarà la seva ira i renegarà de l’Altíssim.
Gàrgoles Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Déu, Job i Ana Obregón
No m’aturo en el debat ètic (tot i que em sembla un gest abominable), sinó en les seves declaracions: «Em vaig cansar de negociar amb Déu durant la malaltia del meu fill. ¿Va ser culpa meva, la seva mort?»

zentauroepp39580145 sociedad gestacion subrogada180706200347
Temes:
El més llegit
- L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- ‘Ajo y agua’
- Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns