L’1 de setembre del 2021 era una data marcada en vermell a Catalunya: l’AP-7 (juntament amb trams de l’AP-2 i la C-35) passava per fi a ser gratuïta. Havia sigut una reivindicació històrica dels partits catalanistes, que per això de les comparacions odioses amb Madrid (en aquest cas les seves escandaloses autopistes semibuides rescatades amb els diners de tots i a més duplicant a autovies gratuïtes), havia fet dels peatges, en els temps remots del preprocés, un símbol del malestar nacional. No obstant, més d’un any i mig després de l’alliberament dels peatges, el panorama de l’AP-7 no pot ser més ombrívol. La via més important del país ha viscut un col·lapse colossal: el trànsit ha augmentat el 26% i el de camions el 36%, amb el consegüent augment dramàtic d’accidents, que s’han duplicat. La Generalitat va anunciar fa uns dies una altra bateria de mesures per intentar frenar aquesta terrible hemorràgia de ferits i morts, que van des de la limitació de la velocitat i la limitació de circulació de camions en alguns trams fins a l’ús de drons i implementació de radars.
Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
L’AP-7, mirall trencat de Catalunya

Temes:
El més llegit
- «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- Baralla a cops de destral i pales a Lloret de Mar
- La factura de l’energia nuclear
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- Barcelona deixarà de multar les prostitutes i castigarà més els clients i publicitar sexe de pagament