Article de Jordi Puntí Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Ajuda’ns a millorar

Darrerament ha procreat una forma de promoció més sibil·lina i que ens arriba a la safata de correu com si, de fet, fos una qüestió personal

Fa uns anys, quan la vida era sobretot analògica, un amic de Londres va viure una particular forma d’assetjament. Un desconegut (mai no va saber qui era) es dedicava a escriure la seva adreça en promocions gratuïtes de catàlegs i ofertes. Així, de mica en mica, la seva bústia es va anar omplint de propaganda, oportunitats de viatges i fulletons de supermercats. Era una manera ben fàcil d’emprenyar, perquè, a més d’atapeir-li la bústia cada dia, fins al punt que el carter li va agafar mania, les seves dades quedaven en una llista i els enviaments es repetien. Si volia aturar-ho, doncs, havia d’escriure a l’emissor demanant-l’hi per favor. Quan ja es plantejava canviar de pis, esgotat, l’allau es va aturar gràcies a la complicitat d’un nou carter (que llençava directament la propaganda) i, cal suposar, que el cansament de l’assetjador anònim.

Temes:

Publicitat