El 2014, per primera vegada, un robot va escriure una notícia per a ‘Los Angeles Times’. El 2016, el robot japonès Todai ja escrivia millor que la majoria dels batxillers japonesos un assaig sobre el comerç marítim del segle XVII. L’avenç en intel·ligència artificial és imparable, no en va, només el 2020 es van invertir 44.000 milions d’euros en R+D sobre ‘machine learning’. És a dir, no en l’aprenentatge humà, ni en didàctiques ni estratègies pedagògiques de les escoles, sinó en com aprenen les màquines. La intel·ligència artificial és la infraestructura sobre la qual descansen la quarta i la cinquena revolució industrial amb canvis encara inimaginables.
Article de Xavier Martínez-Celorrio Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Chat GPT | ¿Tornada al més bàsic en educació?
La intel·ligència artificial estimula el debat sobre com ensenyar i aprendre en una societat digitalitzada. Pot incentivar una tornada al més bàsic, a escriure, pensar i calcular sense màquines

El més llegit
- El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- El tardeig s’expandeix per locals de tot tipus amb (i sense) permisos d’Interior i amb queixes de l’oci a Catalunya
- Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema