Article de Xavier Martínez-Celorrio Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Chat GPT | ¿Tornada al més bàsic en educació?

La intel·ligència artificial estimula el debat sobre com ensenyar i aprendre en una societat digitalitzada. Pot incentivar una tornada al més bàsic, a escriure, pensar i calcular sense màquines

Chat GPT | ¿Tornada al més bàsic en educació?

El 2014, per primera vegada, un robot va escriure una notícia per a ‘Los Angeles Times’. El 2016, el robot japonès Todai ja escrivia millor que la majoria dels batxillers japonesos un assaig sobre el comerç marítim del segle XVII. L’avenç en intel·ligència artificial és imparable, no en va, només el 2020 es van invertir 44.000 milions d’euros en R+D sobre ‘machine learning’. És a dir, no en l’aprenentatge humà, ni en didàctiques ni estratègies pedagògiques de les escoles, sinó en com aprenen les màquines. La intel·ligència artificial és la infraestructura sobre la qual descansen la quarta i la cinquena revolució industrial amb canvis encara inimaginables.