Si encara no ho han fet, els convido que vagin a passejar per l’espectacular nou Consell de Cent que comença a emergir: un carrer totalment per als vianants, sense voreres ni desnivells, on l’espai per al cotxe ha sigut substituït per una sola plataforma amb arbres i un paviment que només convida a caminar o anat en bici. Les obres d’aquesta nova superilla encara no han acabat, però deixen ja endevinar com serà el nou Eixample que ve, que produeix una sensació molt semblant a la de viatjar al passat i al futur simultàniament: de quan no hi havia vehicles de motor i de quan ja no hi haurà cotxes. No és la primera superilla, però, sí, la més emblemàtica: convertir en zona de vianants Consell de Cent entre Vilamarí y el passeig de Sant Joan és un missatge que aquesta iniciativa, elogiada per la premsa mundial i discutida per algun ‘lobby’ local, ha vingut per quedar-se. No sembla casualitat que la nova iniciativa coincideixi en el temps amb la implantació de disset nous radars a Barcelona, dotze de destinats a protegir entorns escolars i cinc pensats per posar fi a punts negres d’accidents.
Article d’Ernest Folch Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
El cotxe dins de l’urna
La ferotge batalla cultural entre els que defensen la nova mobilitat sostenible i els nostàlgics del club del cotxe determinarà qui serà el pròxim alcalde de Barcelona

Temes:
El més llegit
- Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Catalunya prohibirà els mòbils també a l'ESO i retirarà tablets i pissarres digitals a Infantil
- El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- El càncer de pell, disparat: els casos augmenten un 40% en quatre anys a Espanya