Article de Xavier Martínez Celorrio Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Elevar el nivell educatiu

Els resultats han baixat després de l’impacte de la pandèmia, com era esperable. L’anomalia és renegar d’un balanç comú sobre què s’ha de fer

Barcelona 15/06/2020 Coronavirus Covid-19 alumnos de sexto de primaria del Institut Escola Antaviana en el barri de Roquetes van a clase siguiendo los protocolos de seguridad FOTO de FERRAN NADEU / FERRAN NADEU (EPC)

A finals de juliol, el Departament d’ Educació va publicar els resultats de l’avaluació de competències bàsiques de 4t d’ESO i, a finals d’octubre, els de 6è de primària. Totes dues són proves del curs passat 2021-22, encara sotmès a les restriccions per la pandèmia. Ara, la comunitat educativa ha rebut amb sorpresa un ‘power point’ del Departament, de tan sols 18 pantalles, que sintetitza els resultats en les dues etapes. En paral·lel, s’han anunciat mesures de resposta no dialogades ni contrastades que posen tot el focus en el professorat i la seva formació didàctica.