Durant la primera dècada del segle XXI, a molts els va semblar que el futur de la informació passava per les plataformes digitals i no pels mitjans de comunicació. Facebook, Twitter o Instagram van saber connectar abans amb les noves formes de consum de les notícies per part dels lectors convertits en usuaris del mòbil. Ens van faltar reflexos i molts han pagat les conseqüències havent de malvendre negocis que havien sigut molt pròspers als seus creditors, que no provenien del sector. Aquesta dinàmica empresarial va estar acompanyada d’un menyspreu intel·lectual cap a la figura dels editors. Mark Zuckerberg va negar una vegada i una altra davant el Congrés dels Estats Units la seva condició d’editor quan era i és la principal plataforma de consum de notícies del món. Llibertaris i ultraliberals van presumir d’haver-se alliberat del jou dels mitjans presumptament al servei dels interessos més espuris.
NEWSLETTER Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
El valor dels editors, notícies amb denominació d’origen

El més llegit
- Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Nou esfondrament al centre comercial Via Sabadell: cau una altra placa de formigó de 14 tones
- Un home fereix la parella i mata a ganivetades el fillastre a Sentmenat
- Uns 2.000 funcionaris pendents d’un trasllat dins de la Generalitat poden no tenir plaça fins al setembre