Sovint oblidem el significat original del terme «cultura». Es refereix al que tenim en comú. Tradicionalment, el territori, la llengua i la història s’han erigit com les bases del que compartim. Però, al llarg del segle XX, i molt especialment en aquest segle XXI, les successives revolucions en les comunicacions i en les telecomunicacions han afegit nous elements a les identitats culturals. Quan una persona aterra en un parell d’hores des de Barcelona fins a Istanbul, per posar-ne un exemple, descobreix als bars una certa identitat cultural en el que menja i en com ho menja, procedent d’un clima i una agricultura compartides. En l’era de la globalització, les marques, les aficions i les icones audiovisuals generen el mateix efecte.
NEWSLETTER
Serrat, patrimoni de la humanitat

Temes:
El més llegit
- Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- El Barça pretén tornar al Camp Nou al setembre