Article d’Ester Oliveras

El valor d’un paquet a la porta de casa

La riquesa que es genera amb el comerç presencial beneficia més agents si ho comparem amb el comerç postal, en què una sola empresa està acaparant el percentatge de facturació més elevat

A partir de febrer les empreses de repartiment pagaran un impost addicional d’un 1,25% sobre la seva facturació si aquesta xifra supera el milió d’euros. Afectarà 26 empreses, però la que més haurà d’aportar és la que ara s’emporta la porció més grossa del pastís: Amazon. El motiu esgrimit pel consistori per a aquest nou impost és l’impacte mediambiental que té a la ciutat. D’una banda, l’augment de residus que suposen les capses de cartró i embolcalls que, en la majoria dels casos, només emboliquen un sol producte. D’altra banda, els avions, camions, camionetes i motos encarregats de fer arribar els paquets fins a la porta de casa, amb la seva corresponent empremta de carboni i augment de la congestió a les ciutats. Cal remarcar que existeixen iniciatives que pretenen contrarestar aquests efectes negatius: bicicletes, vehicles elèctrics, repartiments en hores amb menys trànsit o embolcalls minimalistes.