En el comiat d’una promoció d’estudiants de la Universitat de Girona, el 2016, el professor Xavier Antich va pronunciar un breu discurs adreçat als graduats d’Història de l’Art. Els explicava la història de Glenn Gould, el virtuós pianista, el de les 'Variacions Goldberg'. Quan el músic era petit, uns tretze anys, mentre mirava d’aprendre una fuga de Mozart es va donar el cas que “es va a posar a tronar una aspiradora al costat del piano”. El soroll era horrorós i feia del tot impossible la concentració necessària per “entendre” la partitura. Tot i això, Gould va continuar tocant i, d’aquella “unió accidental entre Mozart i l’aspiradora”, en van sortir no solament unes notes acceptables, sinó un exercici altament plausible. “Tot de sobte”, explicava Gould, “va sonar millor del que hauria sonat sense l’aspiradora i, en realitat, les parts que no podia escoltar eren les que millor sonaven”. Va entrar en escena allò que el músic va qualificar com “l’oïda interna de la imaginació”. Els dits tocaven d’esma, tot i el brogit de l’entorn.
Llimona & vinagre Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Xavier Antich, un esteta enmig del soroll
Després d’haver-se mostrat com un dels intel·lectuals de més pes de la cultura catalana, és un exemple de responsabilitat més enllà de les baralles en les quals vivim immersos

El més llegit
- Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig