Com molts de vostès, he rebut aquests dies el resum del meu consum musical del 2022 a Spotify. He de dir que em sento identificat amb el resultat de la informació acumulada per l’algoritme del gran servidor global de música. Aquest tipus de situacions ens continuen resultant inquietants. Quan el sistema operatiu del nostre mòbil ens agrupa les nostres fotografies en funció de la geolocalització o la similitud alfanumèrica de les cares que apareixen no deixem de tenir una certa sensació de violació de la nostra intimitat. Sovint oblidem que hem autoritzat el tractament d’aquestes dades prement acríticament la funció d’‘acceptar’. Els algoritmes no fan altra cosa que tractar les dades que acumulen sobre els nostres comportaments segons els interessos de qui els recullen. L’entorn digital transforma la realitat en una immensa base de dades de la qual ens ofereixen algunes visualitzacions perquè entenguem el poder potencial que acumulen.
NEWSLETTER Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Balanç 2022: Spotify l’encerta

Usuari de Spotify. /
Temes:
El més llegit
- Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- El Barça pretén tornar al Camp Nou al setembre