Article d’Eva Arderius Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Burocràcia 2.0 i fractura digital: la culpa no és nostra, és d’ells

La tecnologia, que ho havia de posar tot més fàcil, s’ha convertit en el nou mur que protegeix l’Administració i l’allunya de les persones

Leonard Beard

Acaba convertint-se en un maldecap, en allò que no vols fer i que et fa suar de valent. No se’n parla massa. Es pateix en silenci, però si preguntéssim de forma aleatòria si és fàcil fer tràmits amb l’Administració, la resposta seria unànime. No, gens. És difícil i a vegades pot ser desesperant. No cal pertànyer a cap minoria. Demanar un document, presentar una factura o adaptar-se als horaris d’atenció al públic és un repte i pot arribar a ser una gimcana impossible. Hi ha milers de casos: una mare, amb carnet que l'acredita com a família monoparental, que després de tots els tràmits d’empadronament li demanen les dades del pare de la criatura. Cues virtuals amb torns, comprats per internet, per a les tres de la matinada, tràmits presencials que acaben exigint un correu electrònic que no es té.