Acaba convertint-se en un maldecap, en allò que no vols fer i que et fa suar de valent. No se’n parla massa. Es pateix en silenci, però si preguntéssim de forma aleatòria si és fàcil fer tràmits amb l’Administració, la resposta seria unànime. No, gens. És difícil i a vegades pot ser desesperant. No cal pertànyer a cap minoria. Demanar un document, presentar una factura o adaptar-se als horaris d’atenció al públic és un repte i pot arribar a ser una gimcana impossible. Hi ha milers de casos: una mare, amb carnet que l'acredita com a família monoparental, que després de tots els tràmits d’empadronament li demanen les dades del pare de la criatura. Cues virtuals amb torns, comprats per internet, per a les tres de la matinada, tràmits presencials que acaben exigint un correu electrònic que no es té.
Article d’Eva Arderius Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Burocràcia 2.0 i fractura digital: la culpa no és nostra, és d’ells
La tecnologia, que ho havia de posar tot més fàcil, s’ha convertit en el nou mur que protegeix l’Administració i l’allunya de les persones

Temes:
El més llegit
- «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- La remodelació del Barça que ve: «Sé el que vull, s’ha de millorar»
- L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit