L’espiral de la llibreta | Article d’Olga Merino Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Messi, Cristiano i els maletins ‘billetudos’

Sobre la campanya publicitària de Louis Vuitton amb dues llegendes del futbol

Annie Leibovitz

De vegades, la publicitat efectiva ve ruixada amb unes gotetes d’àcid sulfúric o alguna altra substància corrosiva. Que piqui una mica, com la campanya publicitària que la marca Louis Vuitton acaba de treure coincidint amb el Mundial de Qatar: Lionel Messi i Cristiano Ronaldo, asseguts cara a cara, disputen una partida d’escacs sobre un bagul i un maletí estampats amb la icònica quadrícula de la ‘maison’ francesa. L’argentí juga amb negres; el portuguès, amb blanques. Semblen summament concentrats en el tauler, potser cavil·lant la possibilitat que un alfil estigui en fora de joc, perquè, la veritat, els escacs no crec que siguin la seva passió; els hauria encaixat més una mà de pòquer o, millor encara, un futbolí de barri, com en un altre anunci que la mateixa firma de marroquineria va fer el 2010, ajuntant a Casa Maravillas, un bar castís de Malasaña, tres asos del futbol: Pelé, Zidane i Maradona (‘el Pelusa’ va arribar tard a la cita i el van haver d’‘enganxar’ després a la foto).