Gàrgoles | Article de Josep Maria Fonalleras Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Temps de ficció i de política

AFP / ANGELA WEISS

’The good fight’ és una sèrie de la cadena CBS que ara es pot veure a Movistar. És la seqüela d’una altra ficció anomenada ‘The good wife’, que estava centrada en les anades i vingudes d’un bufet d’advocats. Els casos a resoldre, els judicis, els pactes, i, esclar, les relacions sentimentals i personals dels protagonistes. Fins aquí, res de nou. A ‘The good wife’ ja hi havia apunts polítics (un dels personatges ho era i hi vèiem la seva cursa electoral per ser governador), però no deixava de ser una sèrie convencional, tot i que amb una factura excel·lent, tot s'ha de dir. ‘The good fight’, amb més atreviment formal (són capaços d’aturar el desenvolupament de la història per explicar amb dibuixos animats la composició del Tribunal Suprem, posem per cas, o el perquè de l’aturada de l’administració americana o el funcionament de les ‘fake news’ a les xarxes), està feta a partir d’una premissa essencial: el lligam amb el present més immediat. Més enllà de les picabaralles jurídiques i del sempre present conflicte racial, en les sis temporades hi ha hagut referències constants a la pujada al poder de Trump, a la covid, i, per descomptat, a l’assalt al Capitoli, del gener del 2021. La parella de la protagonista principal, la demòcrata Diane Lockhart, és membre i assessor de l’NRA, l’Associació Nacional del Rifle, i sembla que té prou informació –i privilegiada– sobre aquell dia funest.